Towards Self Driven Networks / 2018年4月10-12日 / Marriott Paris
4月10日 (火)
4月11日 (水)
4月12日 (木)
技術講座
カンファレンス1日目
カンファレンス2日目
展示会
展示会/レセプション
展示会
2018年4月10日 (火) |技術講座

  • 08:00 登録手続き、コーヒー
  • 14:00 講座開始
  • 10:00~19:00 展示会開催
  • 12:30 昼食
  • 18:30 講座終了

ネットワーク業界におけるAIと機械学習の可能性
14.00
ネットワーク業界関係者を対象としたAIの概念の解説
This session is designed for professionals who haven't yet learned about AI and have a strong network background.

Jean-Marc Uze
Consultant
14.30
ネットワーク関連のさまざまな業務に対応するAI
Marketing, customer management
Consumer related: games, chatbots/digital assistants (apps, call center)
Network optimization and traffic management
Technical support (for internal and external customer support)
AI technology: latest advances, providers/suppliers, data management
AI strategy

Michael Azoff,
Principal Analyst, Ovum
15.15
休憩


15.45
ネットワークとユーザーエクスペリエンスの最適化に向けた移動体通信事業者によるAIの利用
The most immediate applications are often to increase operational efficiency of mobile operators networks, with AI-assisted planning and management, and preventative maintenance. This can have a significant impact on user experience, by fixing network issues before they affect the subscriber, and can also reduce operating costs. From that starting point, many MNOs will extend their use of AI, often in conjunction with 5G, to support entirely new, hyper-personalized services and experiences.

Caroline Gabriel,
Rethink Research
16.30
講座終了



* 不測の事態により、事前の予告なしにプログラムが変更される場合があります。