機内販売の収益拡大に向けた戦略

 

 

AIR RETAIL SHOW ASIAとは

 

Air Retail Show Asiaは、収益拡大に向けた方策に重点を置きながら、免税サービスやケータリングサービスなどさまざまな小売事業に対する航空会社と空港運営会社の戦略について考えるイベントです。

近年多くの航空会社で小売事業が重要な役割を担うようになるなか、効率的なサプライチェーンや電子商取引技術、販売手法の必要性が高まっています。

このイベントでは、電子小売事業、小売事業、機内サービス、旅客向けケータリングサービス、免税サービスなどが焦点になります。

 

Who Sponsors?

  • Brands
  • Distribution services
  • Logistics providers
  • Supply chain IT
  • Goods & brands
  • Payment platforms
  • Payment technology
  • Fraud prevention
  • Multi-channel marketing
  • Inflight catering
  • Catering
  • E tail solutions
  • Onboard sales providers

Who Attends?

  • Chief Marketing Officer
  • Chief Commercial Officer
  • Head of Marketing
  • Head of Ancillary Revenue
  • Head of Airline Retail
  • Head of Retail Operations
  • Head of Purchasing/Procurement
  • Head of Retail Products
  • Head of Duty Free
  • Head of Airport Sales
  • Head of On-board Sales
  • Head of Strategic Partnership
  • Head of Distribution
  • Head of Inflight Catering
  • Commercial Director