•  
  •  
  •  
  •  

Mohd Khairil Abdullah

Group Chief Marketing and Operations Officer

Axiata Group Berhad

Eric Chong

Chief Sales & Commercial Officer

Celcom (M) Berhad

Prashant Gokarn

Chief Stategy and Planning Officer

Indosat

Azizul Abdul Rahman

Head of Telecoms Asia

Tesco Mobile

Jason Lo

CEO

Tune Talk

MVNO Industry Summit Asia 2013 - MVNO産業サミット アジア2013 -
2013年10月15 - 16日 タイ、バンコク、コンラッドヒルトン

急成長するアジアのMVNO市場への対応

Informa Telecoms & Mediaの3rd Annual MVNO Industry Summit Asiaにようこそ!

2012年のMVNO Industry Summit Asiaは好評のうちに閉幕しました。3回目となる今年の会議は、MNVO活動が加速しているアジア太平洋地域(APAC)のひとつであるタイのバンコクに場所を移して開催されることとなりました。

Global MVNO Industry Summit Seriesの欠くことのできない一部であり、バンコクに拠点を置くMVNO Industry Summit Asiaは、M2Mおよびモノのインターネット(IoT)におけるモバイルデータ、ブランド強化、パートナーシップおよび収益ストリームの可能性を常に目撃できる、成長するAPAC市場に焦点を当てています。

われわれは、アジアにおけるMVNOビジネスモデル、(開催地および開催地以外の)オペレーターおよび規制当局の役割、さらに地域の起業家精神によってアジアのこの新しい電気通信事業者(Telco)革新はどのように実現されるのかといった事柄を取り扱うこの3回目となる地域サミットの開催を楽しみにしています。

2013年のテーマも引き続き、サイト紹介、ビジネスのウィッシュリスト、およびMVNO/ホールセールが地域ビジネスの開発の産業刺激剤として果たす機能についてサポートしています。

昨年は、時事問題を扱った重要なディスカッションとディベートで100人以上の参加者がカンファレンスルームとネットワーキングエリアを埋め尽くしました。

  • MVNOの成熟・成長市場の双方における最新の地域・世界の発展を理解し、成長にとって最善となる長期的機会を明らかにすることができます。
  • バックエンドおよびフロントエンドの双方で(バリューチェーンにおけるMVNE・MVNAの役割を含む)、持続可能なMVNOビジネスモデルの作成方法を特定できます。
  • アジアにおける規制当局の役割およびMNO・MVNOに対する現在の・近い将来のホールセール・ローミング規制の影響を評価できます。
  • 従来のMVNOタイプの発展の評価−民族的MVNOが次のセグメントを掘り下げる方法は?
  • アジアにおけるデータ・M2M MVNOの重要性の高まり、およびMVNO・MNOによる新しいユーザー需要に合った革新的な料金戦略の開発方法を構築できます。
  • 小売り・ブランド機会の最大限の活用法の決定−MVNOはいかにして顧客ロイヤルティ・保持のプラットフォームとしての役割を果たせるか。

昨年のイベントには、モバイルおよびMVNOエコシステム全体にわたって、地域・世界から120人を越える参加者が集いました:

上級意思決定者

CLevel 27%, Head of MVNO 29%, VP 25%, Business Development 16%, Industry Commentator 3%

バリューチェーン代表者

MVNO 46%, MVNE 16%, MNO 32%, Regulator 3%, Industry Commentator 3%

"Thanks again for the great organisation of the MVNO industry summit in KL this week! I think this was a great start to expand the conference series to another continent."

Peter Hoffmann, Vice President International Mobile Wholesale, Deutsche Telecom

"Kudos to the first Asia Summit; as the market matures in this region, MVNOs are expected to catch on and provide better customer propositions to subscribers starved for differentiation"

Azizul Abdul Rahman, Head of Telecoms, Tesco Asia

"The summit Asia is one of the leading events in the region and it was both insightful as well as a great platform to engage with potential partners!"

Oliver Nitz, Commercial Development, Red Bull MOBILE

"It was a great event, with full rooms both days, I was able to learn so much from other MVNO's and MNO's , and able to network and follow up on leads generated from the event at the same time, I have already locked in Barcelona and KL in my diary for next year and look forward to it"

Kashif Amjad, CEO, Slimtel Pty Ltd

"The show was very informative and useful. As participants we could network well with many regional players in this space. Our CEO's talk was also well received and appreciated by the participants"

Mr. Sundaresan Nandyal , Head of Global Sales, XIUS

Media Partners

Endorsing Associations

Official Research Partner